Dejstvo je, da se pravila v socialnih medijih, še posebej na Facebooku, zelo hitro spreminjajo. Nedavno nazaj smo na poslovnih facebook straneh brez težav dosegali veliko število naših težko prigaranih oboževalcev oziroma t.i. »Fanov«. Danes pa se poslovnim uporabnikom pišejo vse težji časi pri doseganju njihovih oboževalcev. Študije kažejo, da se je v zadnjem letu organski doseg objav na facebook straneh zmanjšal za kar 40%.

Kaj to pomeni? Včasih ste s preprosto objavo na vaši poslovni facebook strani dosegli veliko število vaših podpornikov, sedaj pa se ta doseg drastično zmanjšuje. V tem prispevku vam bomo predstavili nekaj namigov kako se uspešno proti temu boriti.

Med tem, ko Facebook to dejstvo odločno zanika (predvsem zaradi uvedbe njihovega plačilnega oglaševalskega sistema za objave), je po številkah lepo razvidno kako se njihov »EdgeRank« algoritem spreminja in zmanjšuje prikaz vaših objav med novicami (»NewsFeed«) vaših oboževalcev. Posledica je vse večja konkurenca in borba med podjetij za doseganje vse manjšega % naravnih prikazov med vsemi facebook uporabniki.

Kako uspešno pisati Facebook objave za čim večji izkoristek? Ključ je razumevanje kaj se ne sme početi.

10 nasvetov kako se izgoniti Facebook kaznim, ki lahko doletijo vašo poslovno facebook stran.

1.) Prepogosto pisanje. Pogosteje ko boste pisali, slabša bo kvaliteta vaših objav, vsaj tako si to Facebook predstavlja. Facebookov kriterij za rangiranje strani se osredotoča na angažiranost uporabnikov pri vaših objavah. Manjša kot bo angažiranost, slabše bo vaša stran rangirala na prihodnjih objavah. Torej,boljše je napisati eno eksplozivno objavo, kot pa več slabo sodelovanih objav.

2.) Nizka stopnja sodelovanja posameznega oboževalca. Facebookov algoritem daje velik pomen stopnji sodelovanja posameznega oboževalca (komentar, všečkanje, deljenje,...). Če uporabnik redno sodeluje na vaši strani, večja je verjetnost, da se bodo vaše objave redno prikazovale temu uporabniku. Velja pa tudi ravno obratno. Torej, če uporabnik redko sodeluje, se mu bo procent prikazovanja vaših objav postopoma zniževal. Ravno zato, je sedaj, še bolj kot kadarkoli doslej, pomebno, da v vaših objavah kličete uporabnike po sodelovanju.

3.) Nizka stopnja sodelovanja vseh oboževalcev. Če je facebook stran nenehno deležna nizke stopnje sodelovanja vseh oboževalcev, bo postopoma kaznovana. Nizka interakcija je rdeč signal za Facebook in posledično zniža rangiranje vaše strani. Tako so podjetja v panogah z nižjo stopnjo interakcije (naprimer zavarovalne agencije) uvrščena nižje kot naprimer strani z veliko strastnih oboževalcev (naprimer strani o živalih, strani politikov,...).

4.) Vsiljeni (»Spam«) prispevki. Glede na to, da je gumb »Skrij« (»Hide«) ali »Prijavi sporočilo« (»Report story or spam«) na dosegu vsakega uporabnika, bodo izrecno prodajne, vsiljive in marketinške objave (npr. »Kupi naš produkt«) hitro prijavljene kot take iz strani uporabnikov. Po prijavi pa vas bo Facebook, tako kot Google, hitro kaznoval

5.) Ne plačevanje za oglase. Med tem, ko Facebook vztrajno trdi, da ne kaznuje strani, katere ne plačujejo za oglase oziroma objave, smo lahko prepričani, da je organski doseg objav deflacioniran za 20%, viralni doseg pa se je zmanjšal za 45%. Splošno gledano so morala podjetja dopolniti ta upad dosega s Facebook oglaševanjem. Samo tako lahko znova dosegajo številke, kot se jih še zlahka v začetku leta 2012.

6.) Objavljanje v napačnem času. Spoznajte čas, ko so vaši privirženci prisotni, kot tudi ciljni čas, ko je sodelovanje največje, ter konkurenca najnižja. Vse to bo znatno pomagalo pri večanju stopnje dosega vaše objave. Ne pozabite, da je vaša stran majhna riba v sedaj še večjem ribniku in če je le mogoče objavljate takrat, ko je vaša konkurenca odsotna (naprimer po 17:00 uri in ob vikendih), vaši oboževalci pa prisotni.

7.) Uporaba storitev za objavljanje. Uporaba storitev za časovno razporejanje vaših objav kot so Hootsuite, Viral Heat ali Sprout Social, vam bodo še poslabšale doseg vaše facebook strani. To pa zato, ker je Facebook že toliko pameten, da prepozna in kaznuje uporabo tovrstnih aplikacij. Objave, katere so bile razporejene s pomočjo tovrstnih aplikacij bodo imele manjšo kredibilnost od naravnih. To velja predvsem za podjetja katera so svoje Twitter objave vsiljevali tudi na Facebook. Opombe: Sicer je to Facebook zanikal, vendar so raznorazne raziskave pokazale povezavo med znižanjem dosega in uporabo aplikacij.

8.) Uporaba hashtagov#. Hash tag (#) in (@) simbol so od nekdaj namenjeni Twitter, Instagram in ostalim sorodnim platformam, uporaba teh simbolov v Facebook objavi pa je takojšnje opozorilo za Facebook, da le ta morda izvira iz drugih družbenih omrežjih. Zaradi tega Facebook kaznuje objave, ki uporabljajo te simbole. Po raziskavah se doseg zmanjša za približno 6%, kar je po eni strani smiselno, saj si Facebook ne želi oglaševati drugih socialnih medijev.

9.) Poiščite vašo nišo. Uporabniki, s katerimi vaša facebook stran komunicira, so ključnega pomena. Če večji delež iterakcij prihaja od le nekaj posameznih uporabnikov, med katerimi je celo administrator ali vsiljiv (še več neobstoječ) uporabnik, pričakujte, da bo to prej škodovalo kot koristilo. Najboljši scenarij je, da ciljate na vaše območje, skupino ali demografijo in si tako povečate interakcijo vaših oboževalcev. Takšni uporabniki bodo samojstojno in viralno širili dober glas o vaši facebok strani.

10.) Napačno nastavljena stran. Napačno nastavljena stran ali izdelana osebna stran, kljub temu, da gre za poslovno stran, ne samo da bo povzročilo zmedo med uporabniki, ampak boste s tem kršili Facebook pravila. To pa vodi do popolnega izbrisa vaše strani. Prepričejta se, da boste vi ali vaš svetovalec, pravilno nastavili stran, tako da bo resnično odražala namen vašega poslovanja ter, da jo bo mogoče enostavno najti. Priporočamo tudi, da preverite ime vaše facebook strani, katero ne sme biti zaščitena blagovna znamka, ter da se to ime ni nikjer na svetovnem spletu pojavilo z negativnimi kritikami.

Vsekakor je Facebookov doseg zelo zahtevno področe, izboljšave pa lahko dosegaste že s tem, da podrobno razumete kaj ne smete početi. Vse ostalo pa so tehnike generiranja novih privržencev, ter višanja interakcij vaših uporabnikov. Dodaten nasvet strokovnjakov in podjetij za družbena omrežija vam bodo pripomogel k doseganju boljših rezultatov.