Prepričan sem, da je za vsako podjetje digitalna prisotnost danes nujna! Če ste v fazi “digitalizacije” svojega posla in iščete strokovnjake, ki bi vam pri tem pomagali, morate branje obvezno nadaljevati.

Za vas smo pripravili nasvete, ki bodo pomagali do učinkovitega spletnega ekosistema za vaš posel.

1. Določite namen in cilj svojega posla na spletu

Spletne trgovine, spletni portali, Facebook oglasi, forumi, Google oglasi, masovna pošta in vse druge digitalne tehnologije so le orodja. Vaša naloge je, da veste, kaj želite s temi orodji zgraditi.

Če boste dobro definirali cilj, bo delo olajšano tako za vas, kot za spletne strokovnjake saj boste skupaj lažje izbrali PRAVI nabor orodij po ustrezni ceni.

Pomislite … Kaj želite doseči? Povečati prodajo, olajšati delo svojim strankam, povečati prepoznavnost, povečati število donacij, izboljšati vezi s kupci …?

Cilj naj bo jasen in vrednostno izražen.

Primer: S spletom želim v letu 2016 povečati število potencialnih kupcev za 40 %.

2. Na spletu morate zagotoviti le dvoje - kupce in prihodek

Na spletu smo zato, da tako ali drugače izboljšamo svoj posel! Če je to tudi vaš definitivni cilj, potem morate v osnovi poskrbeti za dve zadevi:

Naloga 1: Zagotavljanje obiska (angl. traffic generation)

Ali veste, kako boste na svoje spletno mesto pripeljali potencialne kupce?

Na spletu obstaja veliko alternativ, da zagotovite stalni (predvsem pa kvaliteten) obisk na svojem spletnem mestu.

Odgovorite na vprašanja:

• Kje se nahaja vaš kupec?
• Kakšne interese ima?
• Kako lahko svojega kupca prepričate, da preverijo vašo ponudbo?

Vaša naloga je, da spoznate osnove digitalnega sveta. Te so na primer; delovanje spletnih iskalnikov, oglaševalski sistemi na klik, vsebinsko trženje, promocijska pošta, družabna omrežja itn.

Naloga 2. Pretvorba obiska v kupce (angl. conversion optimzation)

Niti ogromen obisk vam ne bo pomagal, če ga na koncu dneva ne boste pretvorili v denar (oz. v uresničene poslovne cilje, npr.: več nakupov).

Odgovorite na vprašanja:

• Kaj kupca prepriča?
• Kako se kupec obnaša v relaciji do konkurenčnih izdelkov?
• Kako se kupec (na spletu) obnaša v fazi nakupnega procesa?

Vaša naloga je, da razumete osnove uporabniške izkušnje in dizajna. Pazite, da ne padete v past izgradnje sebivšečnega spletnega projekta, saj spletno trgovino / stran gradite za svoje kupce! Zato naj bo fokus na njih ne na vas.

3. Vi ste pomemben člen za uspeh spletnega projekta

Naloga spletnega strokovnjaka je, da spozna vaš posel, konkurenco, trg in kupce.

Naloga naročnika (vas) spletnih storitev je, da spoznate spletna orodja, načine uporabe, dobre prakse, priložnosti in pasti uporabe.

Z izbranim strokovnjakom dobro in celovito definirajte spletni projekt. Tako boste svoj realni posel dobro “preslikali” v digitalni svet. Komunikacija je ključna! Vzemite si čas! Ne iščite bližnjic!

4. Pozabite na mite! Sprejmite dejstvo, da je splet kompleksen in dinamičen

Na spletu ne boste uspeli hitro in poceni! Na spletu ne boste uspeli, če niste stalno aktivni. Na spletu ne boste uspeli brez celovitega pristopa – le s celovitim pristopom boste zagotovili učinkovit digitalni ekosistem. Ne iščite digitalnih rešitev na podlagi (najnižje) cene. Iščite rešitve na podlagi dodane vrednosti za vaš posel.

Tehnologije in metode se stalno spreminjajo. Konkurenca ne spi! Kar velja danes, je jutri lahko zastarelo.

Celovit pristop pa je pomemben, saj vam nobeno oglaševanje na spletu ne bo pomagalo, če je spletna trgovina prava polomija že na prvi pogled. Lahko pa imate najboljšo spletno trgovino, a če v trgovino ne pridejo kupci, je vse odveč.

5. Postavitev profesionalnega spletnega ekosistema vas bo stala več kot mislite (v smislu denarja in časa)

Imeti idejo, koliko želite investirati v splet (in kaj od tega pričakujete), je dober indikator za tiste, ki vam bodo pomagali, da boste na spletu uspeli.

V resnici se ljudje ne zavedajo obsežnosti profesionalnega spletnega nastopa. Nimajo niti ideje, kaj se lahko od tega pričakuje za posel na dolgi rok.

Nabor orodij in tehnik na spletu je resnično velik. Vaša naloga je, da veste, kaj želite in razumete ter izberete pravi nabor orodij za cilje, ki jih želite uresničiti.

Uspešna zgodba na spletu ni destinacija, ampak je pot. Zato poskrbite, da imate gorivo in vodo za to pot!

BONUS nasveti

Ne podcenjujte kvalitete vsebin

Najbolj pomemben vidik na spletu sta zgodba in vsebina. Prav ta vidik večina podjetij zanemari. Tukaj je skoraj zagotovo vaša konkurenčna prednost.

Ne podcenjujte družabnih omrežij

Družabna omrežja predstavljajo stično točko za prijatelje in znance, kjer delijo življenje (in s tem nakupne odločitve). Pozitivna mnenja o vaših izdelkih bodo zelo pospešila vašo prodajo. Pozor na nasprotne učinke.

Zahtevajte profesionalca

Vedno izberite spletne strokovnjake, ki se profesionalno ukvarjajo s spletom. V nasprotnem primeru utegnete imeti nevšečnosti in dodatne stroške na dolgi rok. Raje vložite nekaj več denarja na začetku, da vam ne bo treba ponovno iskati nove rešitve.