Želimo povzeti članek, ki potrjuje načelo, katerega se že dolgo držimo pri izdelavi spletnih strani in sicer »manj je več«. Pri vseh naših projektih se tega načela striktno držimo. Ta temelj se nahaja na samem vrhu prioritet za vsak naš tekoči projekt. S tem želimo obiskovalcem spletnih strani ponuditi najboljšo uporabniško izkušnjo, kar posledično vpliva na učinkovitost spletnega projekta, bodisi večja prodaja ali drugi zadani cilji.

V študiji, ki jo je izvedel Google Avgusta 2014, je bilo ugotovljeno ne le, da se uporabniki odločijo v kar 1/20 oziroma 1/50 sekunde ali jim je stran všeč ali ne, temveč tudi, da so »vizalno zapletene« strani v večini primerov slabše ocenjene v primerjavi s preprostimi.

Poleg tega so »zelo prototipne« strani, ki imajo podobno postavitev (»layout«) kot ostale strani iz istega področja in so hkrati še preproste, ocenjene za najlepše strani.

Z drugimi besedami, študija je pokazala, preprostejša kot je grafična podoba, boljše je.

V nadaljevanju članka, bomo skušali obrazložiti zakaj je tamu tako. Zakaj kognitivna fluentnost in vizualno procesiranje, v veliki meri silijo na poenostavljanje vaše spletne strani in kako lahko preprosta grafična podoba izboljša učinkovitost, oziroma konverzijo vaše spletne strani.

Predstavili vam bomo tudi nekaj primerov, kako prenova in poenostavitev spletne strani vpliva na njeno učinkovitost. Zaključili bomo z nasveti kako izboljšati vašo spletno stran.

Kakšne so prototipne spletne strani?

Če slišite besedo »pohištvo«, kakšno sliko si ustvarite v mislih? Če sodite med 95% ljudi, ob temu pomislili na stol. Na vprašanje, kakšna barva predstavlja »moške«, pomislimo na modro, ženske = roza, itd.

Prototipnost je osnovna prispodoba, ki jo ustvarijo naši možgani za kategorizacijo interakcij. Od pohištva pa do spletnih strani, vaši možgani ustvarijo podobo za vse kar vidite in čutite.

Splet se sicer razdeli na manjše skupine. Ustvarimo si različne prispodobe za spletne strani kot so socialna omrežja, spletna trgovina ali blog. Če katerikoli od teh specifičnih strani manjka določena komponenta, katero so si za prispodobo ustvarili vaši, bo spletna stran zavrnjena na zavestni in podzavestni ravni.

Če slišite spletna trgovina s trendovskimi oblačili, verjetno pomislite na nekaj takšnega.


Slika

Po vsej verjetnosti menite, da zgornji primer nima nobene originalnosti. Da si izdelovalci spletnih strani med seboj »kradejo«. Je pa ravno nasprotno. Načrtovalci se osredotočajo na vaša pričakovanja, naprimer kako naj izgleda spletna trgovina z oblačili.

Kako Kognitivni vpliv deluje pri sprejemanju odločitev na spletnih straneh

Osnovna ideja o kognitivnem vplivu je ta, da naši možgani najraje razmišljajo o preprostih in že poznanih stvareh.

Ravno zaradi tega, imamo uporabniki najraje spletne strani, kjer že podzavestno vemo kje se določene stvari nahajajo. Torej tiste strani, kjer je »vse na svojem mestu« in nam že sama stran narekuje naslednji korak.

Na kognitivno vedenje vplivajo druga območja obnašanja. O tem govori teorija Efekta Izpostavljenosti (»The Mare Exposure Effect«), ki zatrjuje, da več kot ste izpostavljeni določenemu drežljaju, bolj si ga želite.


Slika

Enaka pravila držijo tudi na spletu.

Navajeni smo, da imajo blog strani prijavo na novice v desnem stolpcu, ali pa na velike bannerje v spletnih trgovinah z logotipom podjetja v levem kotu zgoraj.

Če vaša spletna stran ne bo izpolnjevala določenih kriterijev, na katere so obiskovalci navajeni za določene kategorije spletnih strani, bo vaša spletna stran hitro ocenjena za »manj všečno« oziroma »grdo«.

Poglejmo si nekaj primerov spletnih trgovin. Bodite pozorni na podobnosti.




Opozorilo! Vsekakor teh nasvetov ne vzemite kot »počnite to kar počne vaša konkurenca«. Bodite previdni, sicer vas lahko vsako neumno početje drago stane.

Pomebno je prepoznati prototipske elemente, vendar je ravno toliko pomebno, da ima vključitev teh elementov pozitiven vpliv na vaše zadane cilje.

Veliko grafičnih oblikovalcev sprejema slabe odločitve. Brez raziskav, jih boste lahko tudi vi. Na primer, veliko spletnih trgovin na naslovnico samoumevno namešča rotacijo velikih slik oziroma t.i. »bannerjev«. Raziskave pa kažejo, da je tovrstno početje slaba praksa.

Kaj se zgodi, ko izpolnimo temeljna pričakovanja? Dobra praksa

Na zgoraj prikazanih slikah, so trije primeri spletnih trgovin, katere imajo tako rekoč »vse na svojem mestu«. S takšnim načinom postavitve, v uporabnikih vzbujate dodatno kredibilnost, čeprav spletne trgovine še niso obiskali.

S takšnim razmišljanjem, bo vaša spletna stran ali trgovina omogočala dobro uporabniško izkušnjo. Spletna stran bo vsakemu »domača« in obiskovalci ne bodo izgubljal časa z razumevanjem spletne strani, temveč se bodo nemudoma osredotočil na tisto za kar so v spletno trgovino prišli.

Sicer pa, takoj občutimo, ko se pretočnost uporabniške izkušnje prekine. Poglejmo si primer spletnega trgovca Skinnyties.com. Njihova spletna trgovina ni izražala prototipnosti vse do prenove v Oktobru 2012.

Prej:


Potem:


Poglejmo si nekaj bistvenih sprememb:
  • Uporaba prototipske postavitve elementov (»layout«)
  • Več odprtega prostora med elementi (veliko beline)
  • Osredotočanje na kvalitetno izdelane in visoko resolucijske slike izdelkov

Preberite si celotno študijo primera prenove Skinnyties.com spletne trgovine. Študija jasno potrjuje potencial, ki ga lahko dosežemo s prenovo z upoštevanjem standardov.

Na hitro si poglejmo rezultate prenove, ki so jih v samih 2,5 tednih dosegli pri Skinnyties.com.



Sicer je nova grafična podoba Skinnyties.com zelo lična, vendar nič kaj revolucionarna. Izpolnjuje pa vsa pričakovanja, ki jih zahteva moderna spletna trgovina z oblačili. Ima čiste linije, je odzivna (»responsive design«) in konsistentna pri predstavitvi izdelkov.

Ko si pogledamo starejšo različico je jasno, da je pomankanje teh prepoznavnih in prototipnih elementov oviralo spletno prodajo.



Kakšno vlogo ima vizualno procesiranje pri določanju zahtevnosti spletne strani?

V tej študiji, ki so jo izdelali na Harwardu (Michigan in Colorado), je mogoče izslediti veliko matematično korelacijo za estetiko med različnimi demografijami. Na primer, anketirancem z doktorskim nazivom niso bile všeč zelo barvite spletne strani. Študija pa ni pokazala smernic, ki bi nakazovale splošno povezanost med skupinami.

Edino pravilo, ki je bilo skupno vsem demografskim skupinam je to, da zahtevnejša kot je spletna stran, manjša je njena vizualna privlačnost.



Zakaj je preprostost, znanstveno dokazano, lažje obdelovati?

Razlog, zakaj so preproste spletne strani v večini primerov označene za lepše, je tudi ta, da preproste spletne strani od možganov in oči ne zahtevajo toliko napora za obdelavo vseh podatkov, ki se nahajajo na spletni strani.

Oglejte si video posnetek, ki prikazuje proces pošiljaja informacij od oči do možganov:



Očesna mrežnica pretvori vizualne informacije v električne impulze. Ti impulzi so nato poslani do možganov preko ustreznih fotoreceptorskih celic.

Več kot je barv in raznih svetlobnih variacij (vizualna kompleksnost), več dela ima oko za pošiljanje informacij do možganov.

Vsak element nekaj sporoča


Slika

Pomebno je vedeti, da pri grafičnem oblikovanju, vsak element, bodisi tipografija, logotip, izbira barve, itd., igra pomebno vlogo pri komuniciranju subtilnih informacij o vaši blagovni znamki.

V trenutku, ko ti elementi prenehajo opravljati svojo nalogo, se velikokrat zgodi, da uredniki spletnih strani pričnejo dodajati nepotrebne grafične elemente (slike, bannerji,...). S tem povzročajo samo vizualno zahtevnost in odmikanje strani od začrtane estetike.

Spletno stran moramo optimizirati za lažjo vizualno obdelavo podatkov. Zlasti se moramo osredotočiti na poenostavljanje pretoka informacij iz oči do možganov. Komunicirajte, čim več kot lahko, s čim manjšim številom elementov.

Vzemite za premislek primer prenove MailChimp logotipa.

Ob prenovi MailChimp blagovne znamke, se niso odločili za izpostavitev standardnih samospevov »ukvarjamo se z emailingom od leta 2001, 3 milijone ljudi nam zaupa, zakaj smo super, bla bla,...«



temveč so se raje odločili za poenostavitev. Poenostavili so spletno stran, prenovili slogan »Pošlji boljši email« in dodali preprosto animacijo, ki razlaga bistvo njihovega izdelka.

Čeprav je bil to le delček večje strategije, so le s prenovo logotipa pridobili več kot milijon novih uporabnikov.



Razumevanje »delovnega spomina« za izboljšanje konverzije

Vsa ta preprostost doseže svoj učinek v trenutku, ko informacija prispe do možganov.

Na podlagi raziskave, ki jo je izvedel priznan psiholog George A Miller, povprečni odrasli možgani so v določenem kratkem času zmožni obdelati le od 5 do 9 »kosov« informacij (»delovni spomin«).

Delovni spomin omogoča vašim možganom shranjevanje in obdelavo določenih kosov informacij za določen kratek čas. To je tisto, kar vam omogoča, da osredotočate pozornost, se upirate motnjam in kar je najpomebnejše, usmerjate vaše odločitve.


Slika

Do tu smo vam poskušali povedati, da na vaši spletni strani zmanjšajte odvečne informacij in šum, ki vodi do delovnega spomina.

Naj bo na spletnih straneh z nizko stopnjo zahtevnosti in visoko prototipnostjo sklop 5-9 informacij elementi kot so: garancija, opis izdelkov, cena in ponudba. Ko je delovni spomin lahko osredotočen na reševanje problema, bo poizkušal in tudi rešil problem v najkrajšem možnem času.

Odstopanje povzroča odmik

Če spletna stran odstopa od pričakovanj obiskovalca, bodisi, da je cena višja od pričakovanega, da barvna shema odstopa, počasna spletna stran ali da so slike v slabi ločljivosti, delovni spomin obdela vse te napačne »koščke« na mesto drugih pomebnejših informacij.

To pa zato, ker dolovni spomin prikliče dolgoročni spomin, od katerega za opravljanje določene naloge uporabi tisto, kar že pozna. Če dolgoročni spomin nima nobene navezave pri obdelovanju informacij, je tok prekinjen in delovni spomin se premakne naprej.

Zato je pomebno razumeti pričakovanja vaših obiskovalcev, ne le za vaše področje, temveč tudi za spletne strani na splošno. Vse to, če želite z grafično podobo »vdreti« v delovni spomin obiskovalcev.

Katere bloge prebirajo, na katerih spletnih straneh kupujejo, kateri brskalnik uporabljajo, starost, spol, itd., vse to vpliva na raven poznavanja in na dober prvi vtis.

Zaključek

Če se obiskovalec, ob obisku vaše spletne strani, ne mora sklicevati na svoje predhodnje izkušnje, ne bo videli vašo spletno stran inovativno. Ravno obratmo, spraševal se bo, zakaj stvari niso tam kjer bii »morale bi«. Držite se okvirjev, če želite, da ljudlje kupujejo pri vas.

7 nasvetov za izboljšavo vaše spletne strani:

1. Raziščite vaše običinstvo in katere spletne strani najpogosteje obiskujejo. Poizkusite najti študije primerov prenove teh spletnih strani in kako so prenove vplivale na učinkovitost.

2. Izdelajte načrt postavitve vseh »delujočih« elementov za vašo spletno stran (»layout«).

3. Upoštevajte pravila kognitivnega vpliva pri načrtovanju vaše grafične podobe. Postavite elemente na pričakovana mesta.

4. Zanesite se na lastne barve, logotip in pisavo, tako, da sporočate jasno in subtilno. Ne dodajati ali kopirati elemente, kateri ne sporočajo željene informacije.

5. Bodite preprosti. Ena slika in ne veliko majhnih. En stolpec in ne treh. Izkoristite čim več praznine in belega prostora. Naj spletna stran diha.

6. Dvakrat preverite ali vaša stran ustreza pričakovanjem obiskovalcev, bodisi glede cene, estetike, hitrosti, itd.

7. Ne pozabite, »prototipnost« ne pomeni, da mora biti prav vsak element zapolnjen.

Ne glejte na vašo spletno stran kot na neko unikatno umetnino. Sestavljena naj bo iz vseh najboljših, oziroma »delujočih« stvari. Vaši obiskovalci vas bodo zaradi tega imeli radi.

-----


Viri: conversionxl.com